Szkolenia z standardów obsługi klienta

Standardy obsługi klienta w hotelu są niewiarygodnie ważne, bo wpływają wprost na to, czy hotelowi goście zdecydują się wrócić do hotelu po raz kolejny. Pracownicy recepcji, którzy mają bezpośredni kontakt z gośćmi powinni wykazywać się wysoką kulturą osobistą. Ponadto powinni być empatyczni, życzliwi i dyskretni.

Wielokrotnie goście hotelowi są w danym mieście całkiem sami i mogą potrzebować rozmaite pomocy. Zdarza się, że nierzadko goście proszą hotelowy personel o wezwanie taksówki lub zostawiają wiadomości dla ludzi, którzy mają je odwiedzić. Wysoka jakość obsługi w hotelu sprawia, że goście czują się w nim jak w domu i mają poczucie, że traktuje się ich wyjątkowo. Podobnie, jak norma obsługi klienta w banku, bardzo podobnie i w hotelu powinien być wdrożony przy pomocy odpowiednich szkoleń, które przeprowadza się dla personelu. Nierzadko pracownicy z natury są niezwykle empatyczni, mili i starają się pomagać klientom, zyskując ich sympatię i zaufanie. W wielu wypadkach wymaganie jednak pracowników nakierować, co jest ważne i ma znaczenie z punktu widzenia klienta. W czasach, kiedy to klient decyduje o tym, gdzie pragnie nocować albo robić zakupy, konkurowanie przy pomocy jakości obsługi jest powszechne. Wielu klientów pragnie zapłacić wyższą cenę za towary lub usługi, ale być dodatkowo należycie obsłużonym. Klienci doceniają to, że personel jest grzeczny i stara się pomagać w rozwiązaniu problemów, które są mu zgłaszane. Powinno się też pamiętać o tym, że niezadowoleni klienci mogą bardzo szybko podzielić się własną negatywną opinią z innymi, co może przełożyć się na ogólny wizerunek firmy. Nie warto prowokować tego typu sytuacji, zatrudniając przypadkowy personel do spraw związanych z obsługą klientów.

Dodatkowe informacje: standardy obsługi klienta w hotelu.

Share

Dodaj komentarz