Pozycjonowanie stron to ważny szczegół długotrwałej kampanii marketingowej. Ułatwia danej witrynie zajęcie wysokiej pozycji na liście wyników szukania w wielu wyszukiwarkach, z Google na czele, co znacznie zwiększa liczbę odwiedzin. Pozwala również na efektywne budowanie zaufania do danej marki albo produktu, sprawiając, że zapiszą się one na trwale w świadomości potencjalnych klientów i będą łatwo przez nich rozpoznawane.
Proces pozycjonowania w kampanii marketingowej można podzielić według dwóch wykorzystywanych metod, on-page , a oprócz tego off-page. Pierwsza z nich zajmuje się wszystkimi kwestiami związanym z przygotowaniem danej witryny pod kątem mechanizmów wyszukiwania, nazywanych robotami, tak ażeby była dla nich nie gorzej widoczna , a ponadto zrozumiała. Druga forma obejmuje z kolei ogół działań, jakie są podejmowane oprócz samą stroną, które posiadają na celu wzmocnienie skuteczności oddziaływania jej informacji i opisujących ją słów , a ponadto fraz zasadniczych. Zdarzają się czasem przypadki uciekania się do dwuznacznych moralnie środków, takich jak nielegalne kupowanie linków i mimo że mogą one gwarantować bardzo dużą funkcjonalność, to jednak są niezgodne z zasadami wyznaczonymi przez Wyszukiwarkę. Nie polecam ichniejszym stosować, a wykrycie skutkuje najczęściej poważnymi konsekwencjami, ze zbanowaniem danej witryny włącznie. Dużo lepiej więc skoncentrować się na metodzie on-page, którą w pełni akceptuje Wyszukiwarkę, dzięki której można zaprezentować użytkownikom internetu, że wszystkie informacje, jakie danym momencie potrzebują, bez problemu wyszukają na naszej stronie. Żeby to osiągnąć, trzeba trzymać się kilku sprawdzonych zasad, zapewniając przede wszystkim użytkownikom jak najwygodniejszą obsługę strony, która powinna być przejrzysta i czytelna z dobrze zaprojektowaną nawigacją. Witrynę należy także zoptymalizować pod kątem urządzeń mobilnych, priorytetowo użytą grafikę czy zdjęcia, dzięki czemu przyspieszymy czas jej ładowania. Każda projektowana obecnie strona musi też uwzględniać zasady responsywności, które są bieżącym standardem preferowanym, wdrażanym i rozwijanym przez Google.
Polecam: zaplecze seo.