Czy organizowanie szkoleń dla pracowników ma sens i powinno się to robić, czy całkiem dobrze zaoszczędzić sobie kosztów i fatygi? Zdania na ten temat są podzielone, bo jak pokazuje praktyka, efekty szkoleń nie za każdym razem są takie, jakich się spodziewano. Nie zawsze bowiem okazuje się, że szkolenia rozwiązywanie problemów mają takie zagadnienia, o jakie chodziło pracodawcom. Bywa tak, że taka tematyka nie jest wyczerpana.
Sporo w tej kwestii zależy również od tego, jak w udział w szkoleniu zaangażują się jego uczestnicy. Jeżeli okaże się, że grupa pracowników, która została wytypowana do udziału w szkoleniu, nie zainteresuje się prezentowana tematyka, to nie wyniosą oni zbyt sporo z takiego kursu. Zaangażowanie i preferencje osób, które mają być szkoleń, są bardzo istotne. Sama obecność na szkoleniu nie wystarczy. Trzeba skupiać się na tym, o czym jest mowa i przyswajać nowe informacje. Tylko wtedy szkolenia z komunikacji mogą przynieść oczekiwane efekty. Dlatego ważnym misją dla pracodawcy jest dobór na szkolenia tych osób, które rzeczywiście mogą na nich coś zyskać i pragną w nich uczestniczyć nie na siłę i z racji konieczności, ale z preferencje. Bardzo dobrze jest również, kiedy organizuje się szkolenia, korzystając z oferty sprawdzonych ośrodków szkoleniowych. Wtedy można być pewnym, że szkolenia z motywacji będą na bardzo wysokim poziomie. Jeżeli weźmie się pod uwagę szkolenia przeprowadzane przez firmy, których się nie zna, w każdym momencie ponosi si w pewnym sensie ryzyko. Nie za każdym razem szkolenia organizuje się na takim samym wysokim i wystarczającym poziomie.
Polecam: szkolenie zarzadzanie.
Dzięki, wiedzy nigdy za wiele.