W biurze, w którym pracuje wielu pracowników akustyka nie jest najlepsza, a tym samym prowadzenie rozmów z klientami jest skomplikowane, bo inni pracownicy nas zwyczajnie zagłuszają, a przez to nie słyszymy naszych rozmówców. Istotna jest przede wszystkim akustyka na przykład w call center, gdzie prowadzi się rozmowy z klientami i gdzie trzeba się świetnie słyszeć. W takich miejscach powinno się poprawić akustykę, aby wszystko było słychać lepiej.
Akustyka w biurze ma wielki wpływ na komfort pracy poszczególnych pracowników. Jeśli akustyka jest zła, to pracownicy będą zdenerwowani, a ich sposób pracy coraz gorszy. Dlatego też należy poprawić akustykę na tyle, żeby nie stanowiło to żadnego kłopotu. świetnie sprawdzają się w tym specjalne budki akustyczne, które mają za zadanie wygłuszać dźwięki, sprawiając tym samym, że praca jest bardziej intuicyjna. Tego rodzaju budki są dostępne w różnych wersjach i wielkościach, a ich wybór będzie odpowiedni do dużych biur, w których pracuje wiele osób. Czasem biuro ma taki układ, że po prostu nie da się w żaden inny sposób zmodyfikować jego wystroju. Zwłaszcza problematyczne jest to np w open space, gdzie jeden pracownik siedzi koło drugiego i prowadzenie rozmów jest zwyczajnie niemożliwe, dlatego że pracownicy wzajemnie sobie przeszkadzają. W przypadku wygłuszenia można zdecydowanie łatwiej rozmawiać, a komfort wzrasta na tyle, żeby jest to odczuwalne. Nowoczesne budki są tak dobrze wygłuszone, że nie docierają do nich w zasadzie żadne dźwięki.
Warto sprawdzić: budki telefoniczne.