Działania marketingowe organizowane w ramach rozmów telefonicznych , a dodatkowo telesprzedaż sprawiły, że telefon stał się jednym z popularniejszych narzędzi używanych w marketingu bezpośrednim. Wraz z rozwojem telemarketingu pojawiła się taka usługa, jak infolinia.
Czym jest infolinia i w jaki sposób korzystają z niej przedsiębiorstwa?
Infolinia to bezpłatny numer telefonu, pod który klienci firmy mogą dzwonić w celu uzyskania potrzebnych im treści. Infolinia z punktu widzenia przedsiębiorstwa ma możliwość być idealnym uzupełnieniem dla istniejącej już sieci sprzedaży, świetnie testuje się również w aktualnej obsłudze nabywców, którzy mogą tu odszukać fachową pomoc i skorzystać z rady pracownika firmy.
Infolinia ma możliwość być zakładana z różnych powodów, może również służyć różnym celom. W większości przypadków pełni ona rolę informacyjną, zaś zatrudnione w tym dziale osoby posiadają udzielać swym rozmówcą niezbędnych im informacji na zagadnienie produktu lub usługi oraz dodatkowo sposobu ich zakupu. Infolinia sprzyja także w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Te przedsiębiorstwa, które korzystają z takiego narzędzia, są odbierane jako przedsiębiorstwa troszczące się o swych klientów. A to bardzo znacząca sprawa. Infolinia umożliwia kontrahentom firmy na składanie zamówień , a ponadto zgłaszanie reklamacji. Dzięki niej przedsiębiorstwo ma możliwość z dobrym skutkiem rozwijać swoją podstawę danych, pozyskując dane ewentualnych kontrahentów, bądź też rozszerzając swoją edukację na zagadnienie tych, którzy już są jego klientami. Jak pokazuje wiedzę praktyczną, poprawnie prowadzona infolinia poprawnie testuje się jako uzupełnienie innych działań marketingowych prowadzonych w ramach konkretnych kampanii promocyjnych.