Jak działa wspomaganie elektryczne

Elektryczne wspomaganie kia uznawane jest za rozwiązanie lepsze niż wspomaganie hydrauliczne. Wynika to w wielkiej mierze z tego, że wspomaganie elektryczne, w odróżnieniu od hydraulicznego jest bezobsługowe i właściwie bezkosztowe. Na dzisiaj znacząca większość producentów aut rezygnuje ze wspomagania hydraulicznego na rzecz elektrohydraulicznego lub elektromechanicznego, które potocznie nazywane jest wspomaganiem elektrycznym.

W przypadku wspomagania elektrycznego lżejszy ruch kierownicy uzyskuje się za pomocą silnika elektrycznego a nie pompy. Układ elektryczny jest prostszy w budowie i tańszy, bo zużycie paliwa przy takim układzie wspomagania jest znacznie niższy. Nie są to może za ogromne wartości, ale na poziomie od 0,5 do 1 l. Dla przeciętnego użytkownika nie będzie to wiele, ale każdy producent samochodu pragnie uzyskać jak najniższą wartość spalania własnego modelu samochodu, więc przeznaczenie mechanizmu wspomagania w postaci silnika elektrycznego jest dla niego bardziej korzystne. Wspomaganie elektryczne nie powinno się do awaryjnych podzespołów w samochodzie. Silnik pracuje tylko wówczas, gdy kierowca de fakto projektuje ruch kierownicą. Sam układ jest cichy i bardzo dobrze współgra z zamontowanymi w samochodzie systemami bezpieczeństwa typu ESP i ABS. Pobór prądy przez wspomaganie jest minimalny, niemniej jednak w przypadku awarii akumulatora wspomaganie jest jednym z owych podzespołów, który się wyłącza. Na takiej samej zasadzie, jak nie można wówczas zainstalować radia, czy światła wewnątrz auta.

Zobacz więcej: wspomaganie kia.

Share

Dodaj komentarz