Logo jest znakiem rozpoznawczym, którym okazuje się kilka firm. Kilka z nich nie posługuje się nawet nazwą, a w wielu przypadkach tylko logo.
O ile jest ono charakterystyczne i ogólnie znane, to właściwie każdy jego odbiorca i tak ma pojęcie z jaką firmą posiada do czynienia. Takie rozpoznawalne logo to bardzo ważny atrybut dla firmy. Dlatego tworzenie logo zazwyczaj powierza się fachowcom, którzy w tej kategorii mają bardzo duże wiedzę praktyczną. Jeżeli już właściciele firm muszą płacić za takie projekty, to wymagają, by był one jak najlepsze i jak najbardziej odpowiadały ich potrzebom.
Jeśli takie zlecenie się daje, to w wielu przypadkach określa się wymagania względem niego. Zdarza się, że właściciele firm posiadają swoje ulubione kolory, które w takim logo preferują wykorzystać. Niekiedy kreacja logotypu zostaje od początku do końca zdana na fachowców i to wówczas oni posiadają najwięcej do powiedzenia. Zdarzają się bowiem takie osoby, które nie posiadają bladego pojęcia na temat tego, jak mogłoby wyglądać logo ich firmy. Nie mają żadnych skojarzeń ani preferencji. Osoby takie najczęściej zdają się na wiedzę i doświadczenie specjalistów i liczą na to, że zaproponują im oni coś na miarę ichniejszym oczekiwań. W każdym przypadku, kiedy tworzone jest logo opracowuje się go w kilku wariantach i w takiej postaci przedstawia się klientowi. Niekiedy propozycje te przesyła się drogą e-mailową. Jeśli któryś z nich jest szczególnie preferowany, to jemu poświęca się później uwagę i dopracowuje według swojego gustu albo według oczekiwań klienta. Nie posiada znaczenia czy wykonujewytwarza się tanie projekty logo, czy ich ceny są wyższe. W każdym przypadku to do klienta polecam ostateczna decyzja odnośnie tego, jakie logo zostaje zaakceptowane. On za nie płaci i ona ma się nim okazywać, zatem jemu przede wszystkim ma się ono podobać. Tym bardziej takie logo zazwyczaj na stałe przypisuje się do danej marki.
Zobacz także: whiteart.pl/portfolio/logo .